Планиране на ежедневните дейности: сядане, изправяне, мускулни крампи

Pochistvane_oblekchavane na krampi

Справянето с ежедневните задачи може да бъде изпитание за хора с напреднал паркинсон. Предлагаме няколко полезни съвета, които могат да Ви помогнат да облекчите положението си.

В предишната статия ви дадохме идеи как писането и пазаруването да не са проблем за Вас. Днес продължавате със съвети за хигиенизиране на дома, техники при сядане и изправяне, както и начини да премахнете бързо неприятните крампи и спазми, които са характерни за болестта.

Почистване

  • Винаги използвайте мопове, подочистачки, бърсалки, четки, метли и гъби за прозорци с дълга дръжка.
  • Сгъвайте прането, гладете дрехите и почиствайте пода в седнало положение. Присядайте също преди да включите уреда в контакт, който се намира ниско долу. Променете височината на рафтовете и плотовете, така че да можете да ги достигате от количката си или от седнало положение.

Сядане и изправяне

  • Наведете се бавно от кръста и докоснете пръстите на краката, преди да се опитате да се изправите от седнало положение.
  • След като сте се изправили, останете на място в продължение на няколко секунди, преди да започнете да ходите. Това ще Ви помогне да възстановите равновесието си.
  • Поставете допълнителна възглавница за повдигане на височината на седалката на стола – така ще се скъси разстоянието при сядане или изправяне.
  • За по-лесно ставане от леглото вземете един чаршаф и завържете едната му част за рамката на леглото, а другата направете на възел. Преди да станете се хванете за чаршафа и постепенно се повдигнете с негова помощ до седнало положение.

Облекчаване на крампи, спазми или тремор вследствие на паркинсон

  • Разтривайте (или помолете друг да разтрие) краката Ви вечер преди лягане, за да се облекчат мускулните крампи.
  • Вземете топла вана и използвайте загряващи компреси – това ще облекчи мускулните спазми и крампи.
  • Използвайте охлаждащи гелове с ментол за успокояване на ставните и мускулните болки.
  • Стискайте в дланта си малка гумена топка, за да намалите тремора в ръката.
  • При първия признак за тремор, ако е възможно, легнете на пода по корем, отпуснете тялото и останете така между пет и десет минути.

В следващата статия очаквайте: помощ при „замръзване“ и други съвети, свързани с ежедневието.

Свързани новини