Планиране на ежедневни дейности: хранене

Eating

Планиране на ежедневни дейности: хранене

Паркинсоновата болест може да засегне много аспекти от ежедневието Ви. Предлагаме Ви поредица от съвети, с които, чрез малки промени, всекидневните дейности ще станат по-малко стресиращи и притеснителни.
В предишната статия Ви представихме няколко лесни трика как обличането да не представлява проблем за Вас. Този път ще Ви предоставим съвети как да превърнете храненето в удоволствие, като избегнете прекомерното слюноотделяне, което може да бъде много неприятно за хората с напреднал Паркинсон.

Хранене

  • Не се хранете набързо. Оставете си достатъчно време, за да можете спокойно да довършите обяда или вечерята си. Когато се храните, поставяйте лактите на масата, за да осигурите повече възможност за движение на китките и дланите.
  • Докато се храните, е добре да седите на стол с изправена облегалка, с крака, сгънати в коленете под ъгъл 90 градуса.
  • Използвайте специално пригодени прибори за хранене с обемисти олекотени дръжки или т.нар. „вилицолъжица“ – приспособление, съчетаващо лъжица и вилица в едно. Можете да ги поръчате от ТУК.
  • За да осигурите по-стабилно позициониране на посудата и приборите на масата, използвайте противоплъзгаща подложка.
  • Използвайте чинии с вътрешен ръб или приспособление за повдигане на ръба на съда, за да предотвратите разсипване или разливане на храната.
  • При пиене използвайте неразливаща се чаша с накрайник, дълга сламка или пластмасова чаша с голяма дръжка.

Приготвяне на храна

  • Използвайте задните котлони и винаги оставяйте дръжката на съда обърната навътре.

Предотвратяване на прекомерно слюноотделяне

  • Смучете желирани бонбони, твърди бонбони за смучене или дъвчете дъвка, за да контролирате прекомерното отделяне на слюнка.
  • При пиене използвайте сламка, за да укрепите мускулите на устните, устната кухина и гърлото.

В следващата статия очаквайте: писане, пазаруване.

Свързани новини